15/6/10

Ποδήλατα στην πόλη!

    
    Πριν μυηθείς,πολλά μπορεί να νομίζεις. Η ποδηλασία ήταν πάντα ένα χόμπι,έτσι νομίζαμε. Ένα άθλημα για τους λίγους και μια καλοκαιρινή συνήθεια για την εξοχή για τους υπόλοιπους. Ήρθε όμως το ΔΝΤ και τα ανέτρεψε όλα! Φτάνοντας τα οικονομικά της πλειοψηφίας στο χώμα,μας έκανε να δούμε με άλλο μάτι αυτά τα χαριτωμένα δίκυκλα. Οικονομικά,οικολογικά και άνετα,τα ποδήλατα όλο και πληθαίνουν στους δρόμους των ελληνικών πόλεων. Ποιό είναι όμως το κατάλληλο για τον καθένα? Όποιο και να πάρουμε είναι το ίδιο? Πριν αποφασίσετε να δώσετε τα ωραία σας λεφτάκια,διαβάστε και ενημερωθείτε,για να είστε σίγουροι ότι δε θα μετανιώσετε πικρά την περίφημη ιδέα σας να βάλετε το ποδήλατο στην καθημερινότητά σας!
    Τα ποδήλατα έχουν εξελιχθεί τόσο ώστε να υπάρχει ένα για ξεχωριστές ανάγκες, έτσι όπως αυτές έχουν δημιουργηθεί στη σύγχρονη ζωή μας.
Ταχύτητες
Τα ποδήλατα έχουν ταχύτητες πλέον, τα περισσότερα τουλάχιστον, και τα πιο κοινά ποδήλατα πόλης, βουνού και δρόμου έχουν από 21 έως και 30 ταχύτητες. Οπότε η δικαιολογία ότι η Αθήνα ή η πολή μου γενικότερα είναι ανηφορική και το ποδήλατο δεν βολεύει, δεν ισχύει. Τα νέα ποδήλατα ανεβαίνουν παντού κι εύκολα!
Αναρτήσεις
Υπάρχουν ποδήλατα που έχουν αναρτήσεις (ή μπουκάλες όπως λέγαμε πιστιρικάδες). Χρησιμοποιούνται σε κάποια ποδήλατα μόνο στο εμπρόσθιο μέρος και προσδίδουν μια επιπλέον αποροφητικότητα στους ώμους και τα χέρια μας όταν το ποδήλατο περνάει πάνω από λακούβες ή κακοτράχαλο έδαφος γενικότερα. Ορισμένα ποδήλατα έχουν και αναρτήσεις στο πίσω μέρος τους για να προσφέρουν ακόμα μεγαλύτερη άνεση στη μέση μας όταν τα χρησιμοποιούμε στο βουνό.
 Ελαστικά
Όπως και στα αυτοκίνητα υπάρχουν διαφορετικοί τύποι ελαστικών. Τα ποδήλατα βουνού έχουν συνήθως πιο χοντρά λάστιχα με μεγάλα τακάκια για να γαντζώνουν καλύτερα στο χώμα. Τα ποδήλατα πόλης έχουν λεπτότερα λάστιχα και χωρίς μεγάλα, ή καθόλου τακάκια ώστε να κινούνται με περισσότερη άνεση στους ασφάλτινους δρόμους, αλλά να μπορούν να μπουν και σε ένα ήπιο χωματόδρομο. Τα ποδήλατα δρόμου, έχουν τα πολύ λεπτά λάστιχα που έχουν τη μικρότερη δυνατή τριβή με το δρόμο. Είναι κι ένας λόγος από τους οποίους τα ποδήλατα αυτά είναι πολύ πιο γρήγορα από όλα τα υπόλοιπα.
Φρένα
Υπάρχουν συμβατά φρένα και λέγονται V-Brakes ενώ υπάρχουν και τα δισκόφρενα τα οποία χωρίζονται σε δύο κατηγορίες: σε μηχανικά, τα οποία λειτουργούν με συρματόσχοινο και υδραυλικά που λειτουργούν όπως και στις μηχανές, με λάδι. Τα δισκόφρενα κοστίζουν λίγο παραπάνω αλλά εξασφαλίζουν λίγο καλύτερο φρενάρισμα.
Μεγέθη
Δεν έχουν όλα τα ποδήλατο το ίδιο μέγεθος. Ανάλογα το ύψος τους αναβάτη υπάρχει και το κατάλληλο μέγεθος. Στο ποδήλατό σας, όσα χρόνια κι αν το έχετε αφήσει, η θέση οδήγησης θα πρέπει να είναι άνετη. Δεν θα πρέπει ούτε να καμπουριάζετε, ούτε να τεντώνεστε πάρα πολύ για να φτάσετε τα πετάλια ή το τιμόνι σας. Θα ακούσετε διάφορα νούμερα, 18", 16", 22", 48, 52 κ.λ.π. Αυτά είναι τα νούμερα τα οποία καθορίζουν το ύψος του κάθετου σωλήνα του ποδηλάτου σας. Άλλες εταιρίες το μετράνε σε ίντσες και άλλες σε εκατοστά. Για παράδειγμα, ένας ποδηλάτης με ύψος 1,75 χρειάζεται ένα ποδήλατο 18 ιντσών.
    Τα ποδήλατα χωρίζονται κατά βάση σε τρεις κατηγορίες,ανάλογα την επιθυμητή τους χρήση. Τα ποδήλατα πόλης,χρησιμοποιούνται κατά κόρον εδώ και πολλά χρόνια στις ευρωπαικές χώρες. Ο κόσμος σιγά σιγά αρχίζει και κινείται όλο και περισσότερο και στους δρόμους της πόλης και στην Ελλάδα. Έτσι δημιουργήθηκε  η ανάγκη για ένα ποδήλατο άνετο (όπως αυτό του βουνού) αλλά με λεπτότερες ρόδες για γρηγορότερη και πιο άνετη μετακίνηση. Τα ποδήλατα πόλης απευθύνονται στον κόσμο που θέλει να ξεκινήσει το ποδήλατο για την εξάσκησή του, να κάνει μερικές κοντινές βόλτες για αρχή, αλλά και πιο μακρινές όταν αρχίζει και γυμνάζεται όλο και περισσότερο. Επίσης, τα ποδήλατα πόλης θα κινηθούν άνετα σε όλες τις μετακινήσεις σας στην πόλη αλλά και σε κάποιους ήπιους χωματόδρομους.
     Τα ποδήλατα βουνού,στη συνέχεια,είναι αυτά με τα πιο τρακτερωτά λάστιχα και τις αναρτήσεις και χρησιμοποιούνται για το βουνό κυρίως. Το ποδήλατο πόλης είναι κάτι νέο στην Ελληνική αγορά, έτσι το ποδήλατο βουνού είναι το ποδήλατο για όλες τις χρήσεις. Δεν είναι όμως πάντα η σωστή απόφαση να πάρεις ένα ποδήλατο βουνου για...την πόλη. Γίνεται συχνά και πολλοί ποδηλάτες όταν αρχίσουν να εξελίσσονται και θέλουν να κάνουν να κάνουν μακρινές αποστάσεις στο δρόμο με το ποδήλατο βουνού τους, αλλάζουν τα τρακτερωτά τους λάστιχα και βάζουν "καραφλά". Είναι τα ποδήλατα τα οποία χρησιμοποιούνται κατά κόρον από τον αρχάριο ποδηλάτη που κάνει την εισαγωγή του στην ποδηλασία.
     Τέλος,τα ποδήλατα δρόμου,γνωστά ως τα "αγωνιστικά" ποδήλατα. Κάποτε ήταν ο "φόβος και ο τρόμος του χομπίστα". Σήμερα γίνονται σιγά σιγά από τους καλύτερους φίλους αυτών που δοκίμασαν τα ποδήλατα πόλης, ανέβηκαν τα βουνά και θέλουν τώρα να ανοίξουν τα φτερά τους και να πάνε μακρύτερα και γρηγορότερα, να νοιώσουν την καρδιά τους να δουλεύει σε υψηλότερους παλμούς και τα πόδια τους να γυμνάζονται περισσότερο χωρίς το "κοπάνημα" του βουνού. Μετά την εξοικείωση με το ποδήλατο, μετά τη μετακίνηση και τη βόλτα στην πόλη και το βουνό, τα ποδήλατα δρόμου ή οι "κούρσες", όπως ονομάζονται, έρχονται σα φυσική συνέχεια στην αναζήτηση για καλιτέρευση της φυσικής κατάστασης ενός ποδηλάτη.
    Αν σας ακούγονται πολλά και δύσκολα,απλά συμβουλευτείτε τους ειδικούς. Μη ξοδεύσετε τα χρήματά σας στα τυφλά! Προσωπικά,εμπιστεύθηκα τους ανθρώπους του cyclist.gr και, παρέα με τη "μπέμπα" μου,ευελπιστώ να καλυτερεύσω την ποιότητα ζωής μου,απλά και οικονομικά! Δώστε κάτι ουσιαστικό στον εαυτό σας και δε θα το μετανιώσετε!Κι όπως λένε οι ποδηλάτες..τα λέμε στο δρόμο!

Πηγή: 
cyclist.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου